Online adverteren

Wil je meer bekendheid voor je merk, product of dienst realiseren? Of juist meer traffic naar je website én leads genereren? Voor beide doelstellingen biedt online adverteren veel verschillende mogelijkheden. Denk bijvoorbeeld aan display advertising, Google ads en de social media kanalen.

Display advertising

Met display advertising bereik je je doelgroep via links en banners op verschillende online mediakanalen. Je kunt hierdoor nieuwe klanten vinden en bezoekers opnieuw benaderen met behulp van retargeting.

Je kent ze wel; die advertenties die getoond worden als je een willekeurige website bezoekt. Door het inzetten van de juiste (re)targeting zorg je ervoor dat potentiële klanten de juiste boodschap op het juiste moment te zien krijgen. Dus ben je online op zoek naar een nieuw outfit, dan zie je verschillende advertenties van kledingmerken. En zoek je via internet naar tuingereedschap, dan komen ineens alle tuincentra voorbij. Dát is display advertising!

Google ads

Ook wel bekend als SEA (Search Engine Advertising). Deze vorm van betaalde zoekmachine optimalisatie bestaat uit het plaatsen van advertenties in Google. Deze komen boven, naast en onder de natuurlijke zoekresultaten te staan en vallen daardoor meer op.

Social media advertising

Een bericht op je tijdlijn promoten voor een paar euro is simpel. Maar het geeft vaak niet het gewenste resultaat. Een echte social media advertising campagne wel! Met een goed doordachte campagne bereik je niet alleen jouw doelgroep. Je laat mensen ook kennismaken met je bedrijf, je leid meer bezoekers naar je website en je werft nieuwe klanten.

Adverteren op Facebook, Instagram of LinkedIn?

Welk online of social media kanaal je het best kan inzetten ligt vooral aan je doelgroep, maar vergeet vooral niet om je doelstelling goed voor ogen te hebben.  

Social media advertising

Facebook is het grootste social media kanaal en heeft ontzettend veel segmentatie mogelijkheden. Hierdoor kan je jouw doelgroep heel specifiek benaderen en bereiken.

Instagram is met name gericht op een jongere doelgroep. Het is vooral visueel ingericht. Foto’s zijn daarom het belangrijkste onderdeel op dit kanaal.

LinkedIn bevat een groot zakelijk netwerk is daardoor zeer geschikt voor B2B advertising.

 

Wat kost een social media campagne?

Vergeleken met traditionele media (een advertentie in de krant of in een magazine) is een social media campagne goedkoop te noemen. Voor € 1,- per dag kan je al zichtbaar zijn bij je doelgroep en voor een paar tientjes bereik je op Facebook al duizenden mensen!

Voordelen van social media advertising

Het grootste voordeel van het adverteren via social media is dat het meetbaar is. Met een advertentie in de krant weet je niet hoeveel mensen deze gezien hebben of hoe lang ze ernaar gekeken hebben. Met een social media campagne weet je hoeveel mensen je hebt bereikt, hoeveel mensen je advertentie hebben gezien en hoeveel er is geklikt of geliked.

Waar wacht je nog op?

Als ondernemer wil je doen waar je goed in bent. En heb je geen tijd om je te verdiepen in de complexe omgeving van social media advertising. Terwijl het adverteren op social media je zoveel kan opleveren!

Wil jij ook een effectieve social media campagne uitzetten, maar weet je niet hoe? Stuur mij een e-mail, een WhatsApp of laat een bericht achter via het contactformulier. Dan kijken we samen naar de mogelijkheden.