Training: Adverteren op Facebook en Instagram

Het dagelijks gebruik van social media groeit nog steeds. Daarom wordt het steeds belangrijker om social media ook als marketingtool in te zetten. Dat is dé plek waar je potentiële klanten zijn. Dus dé plek waar jouw bedrijf aanwezig moet zijn!

Een bericht op je tijdlijn promoten voor een paar euro is simpel. Maar het geeft vaak niet het gewenste resultaat. Een echte social media advertentie campagne wel! Met een goed doordachte campagne bereik je niet alleen jouw doelgroep. Je laat mensen ook kennismaken met je bedrijf, je leid meer bezoekers naar je website én je werft nieuwe klanten.

Wil je weten hoe social media advertising werkt? Of wil je zelf aan de knoppen leren draaien? Dan is één van onderstaande trainingen geschikt voor jou. Door het 1 op 1 karakter is de gehele training gericht op jou en jouw business. Wil je de training met twee of meer personen volgen? Neem dan contact met mij op voor een prijsopgave op maat.  

Trainingsaanbod

1. Basis – Introductie in Facebook en Instagram advertising

Tijdens deze training leer je de basis (theorie) van Facebook/Instagram advertising. Daarnaast kijken we naar de inrichting van een advertentieaccount. 

Inhoud Basis programma:

  • Introductie in Facebook (en Instagram) advertising
    Wat is social advertising precies en waarom maken steeds meer bedrijven er gebruik van?
  • Facebook Business Manager en advertentieaccount
    Voor je kan adverteren is het belangrijk dat alles goed is ingesteld. Hier help ik je bij.
  • Facebook Ad platform
    Uitleg over de structuur van een advertentiecampagne (campagne, set, advertentie) en het gebruik van het advertentieaccount
  • Doelstelling(en)
    Uitleg over de mogelijke doelstellingen (verkeer, lead, conversie etc.
  • Doelgroep(en)
    Uitleg over het instellen van verschillende doelgroepen
  • Advertentiebudget
    Uitleg over het bepalen in instellen van een advertentiebudget

2. Premium – Facebook en Instagram advertising 

Naast de basiskennis richten we ons tijdens deze training ook op jouw eigen Facebook (en Instagram) advertentieaccount. We doorlopen alle elementen van het adverteren. Na deze training kan je direct aan de slag met Facebook/Instagram advertising. En weet je hoe je de resultaten kan lezen en meten.

Inhoud Premium programma:

  • Basis +
  • Verdieping in doelgroep(en)
    • Gebruik van interesses (insluitingen en uitsluitingen)
    • Gebruik van vergelijkbare doelgroepen
  • A/B testen
    Misschien wel het belangrijkste element van een totale Facebookcampagne is experimenteren en vergelijken (A/B testen).
  • Content
    • Tips en trics (op basis van ervaring)
    • Gebruik van foto’s en video’s
  • Instagram Advertising:
    • Nuances ten opzichte van Facebook
    • Visuals en Storie Ads
  • Meten is weten
    Om te beoordelen of een campagne succesvol is, is het belangrijk dat je weet welke gegevens je moet lezen, beoordelen en evalueren.


3. Royal – Adverteren als een pro

Na deze training heb je alles in huis voor het opzetten van een goede advertentiecampagne. We hebben de basis kennis doorgenomen, Facebook advertising kijken we naar het bouwen van een (eenvoudige) advertentiecampagne. En heb je een eerste advertentiecampagne opgezet.

Inhoud Royal programma:

  • Basis en Premium +
  • Facebook Pixel
    Uitleg over de Facebook Pixel en het implementeren ervan op je website. Hier help ik je bij.
  • Retargetting
    Uitleg over het gebruik van de Facebook Pixel bij Facebook advertising.
  • Opzetten eerste advertentiecampagne
    Samen gaan we aan de slag met je eerste advertentiecampagne.

    • 1 campagne, 1 advertentieset, 2 advertenties (incl. het schrijven van de content).
  • Monitoren en bijsturen
    Uitleg over het monitoren en bijsturen.
  • Ondersteuning
    Een uur ondersteuning (op afstand). Bijvoorbeeld voor het beantwoorden van ontstane vragen. Of hulp bij het monitoren en tips voor het bijsturen van je campagne.

Zelf aan de slag met Facebook en Instagram adverteren?

Wil je graag weten hoe het adverteren op Facebook en Instagram werkt of lijkt het je leuk om zelf aan de slag te gaan met een Facebook campagne? Stuur mij een e-mail, een WhatsApp of laat een berichtje achter via het contactformulier. Dan kijken we samen naar jouw wensen en de training die daarbij past.